Health Experiences

De eerste sector, de eerste weken les, het eerste leerarrangement! LEUK! Dacht ik… Gezondheid heeft mij nooit getrokken. Mijn levensstijl is niet gezond te noemen, ik eet onregelmatig, beweeg niet en kijk nauwelijks naar de gevolgen van mijn manier van leven. Mijn interesse in deze sector was dus niet heel hoog. Gelukkig kregen we naast de lessen Health ook de eerste lessen in Trendbegrippen. Dit beviel . mij meer dan goed! Hoewel de sector mij niet echt beviel, maakte het beroepsproduct dat bestond uit het maken van een trendrapport voor de GGZ in Eindhoven, een hele hoop goed. Ik vond het erg leuk om op zoek te gaan naar spelende trends en deze te koppelen aan de GGZ. Het eindresultaat mocht er zijn met een goede presentatie en een dikke acht op onze cijferlijst! Helaas was het nu tijd voor een week lang in isolatie leven en leren voor het eerste tentamen. Dit beviel mij zwaarder dan ik had verwacht. Ik dacht het allemaal wel te kennen, wat resulteerde in een zure 5.4… balen! Ik hoop dat ik mijn herkansing wel goed maak. Tussendoor hebben we een uitstapje gemaakt naar Corpus, ‘de reis door de mens’. Een erg interessante feeltrip. Je maakt letterlijk een route door het lichaam van de mens. Erg mooi gedaan. Kort samengevat weet ik nu dat Health mij niet erg aanspreekt. Ik heb een hoop geleerd en weet nu dat gezondheid meer is dan alleen je fysieke welzijn. Het betreft ook je sociale, psychische en geestelijke welbevinden. Uiteindelijk vond ik het erg meevallen en weet ik dat het interessanter is als je er meer aandacht aan besteed. Dit belooft wat voor de aankomende sectoren!

Geef een reactie

