Leisure Experiences

Wat doe ik allemaal in mijn vrije tijd? Om eerlijk te zijn verspil ik een hoop van mijn vrije uurtjes aan het eeuwig durende lamlendige ‘bedhangen’, aangezien ik geen bank op mijn kamer heb staan. Ik zap langs alle kanalen, surf doelloos rond op het internet, whatsapp wat, val half in slaap en besluit tegen de avond een poging te doen tot het bereiden van een maaltijd. Deze luie uren worden vooral gehouden op doordeweekse dagen. Dagen waarop ik al mijn huiswerk en mijn lange to-do list het liefst zo lang mogelijk uitstel. Naast mijn luie vrije uren heb ik gelukkig ook actieve vrije uren. In die uren onderneem ik iets met vriendinnen, haal ik mijn pennen en potloden tevoorschijn, bereid ik voor de verandering een culinair gerecht, trek ik mijn skeelers aan, ga ik aan de slag met mijn camera of geef mijn geld uit aan kleding. Voor we aan dit blok begonnen, had ik er al ontzettend veel zin in! Wat iedereen doet in zijn of haar vrije tijd is altijd al iets geweest wat mij interesseert. Hoe iemand zijn of haar vrije tijd indeelt, zegt veel over persoonlijkheid.  Ik heb dit leerarrangement veel geleerd en met plezier ervaren. In plaats van trend hebben we ons dit keer gericht op conceptontwikkeling. Het beroepsproduct bestond dan ook uit het ontwikkelen van een conceptversterking voor een leisure bedrijf. Mijn projectgroep kreeg de meerst gevreesde opdrachtgever toegewezen; de eerder genoemde Corpus Experience. Niet iedereen was hier heel blij mee. Gelukkig hebben we het uiteindelijk tot een leuk project kunnen leiden en vol enthousiasme ons concept gepresenteerd aan de opdrachtgever. Leisure is een superbreed vakgebied, je kunt er alle kanten mee op. Dit spreekt mij erg aan. Of het nou simpelweg het drinken van een kopje koffie is in een leuk tentje of een hele dag in de rij staan in een groot attractiepark. Het valt allemaal onder vrijetijdsbesteding. Ik zie het wel gebeuren dat ik hier later iets mee ga doen!

 

Geef een reactie

