Appearance Experiences

Van appearance verwachtte ik een hoop mode en eigenlijk weinig meer. Dit was absoluut niet het geval. Ik weet nu dat appearance meer is dan alleen het uiterlijk. Het gaat om je gehele uitstraling, je voorkomen, hoe kom je over op anderen? Uiteraard bepaalt de kleding die je draagt dit voor een groot deel. Ikzelf vind kleding erg belangrijk. Het zegt veel over je. Ik vind het leuk om te winkelen, op zoek te gaan naar hebbedingetjes en dubbel afgeprijsde kledingstukken. Mijn kledingstijl zou ik niet een twee drie kunnen omschrijven, maar ik denk dat het meer richting de wat stoerdere kant gaat dan naar de girly kant. Na het behandelen van deze sector let ik veel meer op de mensen om mij heen. Dit komt mede door de lessen Coolhunting. De opdracht was op zoek te gaan naar ‘coole mannen en coole vrouwen’. Mannen en vrouwen die durven te dragen wat ze willen, zelfverzekerd zijn en modieus. De feeltrip naar Antwerpen was hier een perfecte gelegenheid voor. Dé modestad van België! Eerst brachten we een bezoek aan de tentoonstelling van Walter van Beirendonck. Een van de beste modeontwerpers van België. Daarna mochten we zelf bepalen waar we naar toe wilden, wel werd er van ons verwacht dat we opzoek gingen naar bekende Belgische modeontwerpers en in ieder geval wat vintagewinkels bezochten. No problemo! Onderweg nog een paar leuke foto’s gemaakt. Het beroepsproduct dit keer was het organiseren van een Appearance Experience. Ieder groepje kreeg een lokaal of stuk gang aangewezen waar vervolgens iets georganiseerd moest worden wat gekoppeld was aan ‘coole mannen’ of ‘coole vrouwen’ en met appearance te maken had. Een heel andere opdracht dan dat we gewend waren. Veel gestress, gemopper en onduidelijkheid leverde uiteindelijk tot een geslaagde avond. Appearance is leuk, inspirerend en verassend. Ik vind mode en uiterlijk leuk en belangrijk… maar ik of hier verder mee wil gaan? Kleine misschien.

Geef een reactie

